Tammelan Makkaramarkkinoiden kisavoittajat selvisivät

20.6.2016

Tammelan Makkaramarkkinoiden kisavoittajat selvisivät

Voittajat ovat Puolukkainen pikkuryynäri valmistajanaan Makuliha, Chili-juusto grilleri valmistajanaan Lihatukku Veijo Votkin ja Yyterin perinteinen sinappi valmistajanaan Yyterin sinappi.

"Voitto oli miellyttävä yllätys!" kommentoi Yyterin sinapin Jyrki Laine. "Tosin tiedettiin jo etukäteen, että meillä on Suomen paras sinappi", Laine jatkaa vaatimattomaan porilaiseen tapaan. Yyterin sinappi oli Tammelan Makkaramarkkinoilla mukana ensimmäistä kertaa. "Tapahtuma oli varsin miellyttävä ja väkeä riitti pienestä sateesta huolimatta", Laine kommentoi. Lihatukku Veijo Votkinin Veijo Votkin on kilpailumenestyksestä iloinen, mutta pysyy vaatimattomana. "Antaa muiden kehua puolestamme", Votkin sanoo varovaisesti. Hän kuitenkin myöntää, että menestys tuntuu mukavalta. Ammattikilpailuissa saatu arvostus on tärkeää ammattitaidon kehittämiseksi. "Kilpailumenestykset viittaavat siihen, että oikeilla jäljillä mennään", Votkin toteaa tyytyväisen. Makulihan Riikka Ali-Lekkala-Toivo on samoilla linjoilla. "Olemme otettuja ykkössijasta. Voittaminen sinänsä on mukavaa, mutta vielä tärkeämpää on tietää, että olemme oikealla tiellä tuotekehityksemme kanssa". Makuliha arvostaa myös yleisöpalautetta. "Tammelan Makkaramarkkinat on erinomainen paikka tavata asiakkaita ja saada suoraa palautetta tuotteistamme", Ali-Lekkala-Toivo jatkaa.

Muille sijoille pääsivät erikoismakkarasarjassa Harjun makkaratehdas Salvia-inkiväärimakkaralla ja Lihatukku Veijo Votkinin Ihmeellinen Iberico. Grillimakkarasarjan pärjäsivät myös Teivon lihan Bratwursti ja Harjun makkaratehtaan Rouhea oreganomakkara. Sinappikilpailussa kakkos- ja kolmossija menivät Ålands Smakin John Moro's Special Grillsenapille ja Makulihan sinapille.

Lisätietoja voittaneista tuotteista

Erikoismakkarasarjan voittajat

1. Puolukkainen pikkuryynäri (Makuliha)
  2. Salvia-inkiväärimakkara (Harjun makkaratehdas)